آکادمی رویش جوانه

سوگ از اتفاقات تلخ اما اجتناب‌ناپذیر زندگی همه‌ی ماست. در این بین سوگ می‌تواند آسیب‌های بیشتری برای کودکان به همراه داشته باشید. سوگ میتواند انواع بسیار متنوعی داشته باشد که شامل از دست دادن نزدیکان، مرگ حیوانات خانگی، بیماری خود کودک و احتمال مرگ او و ... می‌شود. این دوره به شما کمک می‌کند علاوه بر اینکه در زمینه‌ی سوگ کودکان و مداخله در آن دانش و مهارت کافی را کسب می‌کنید، مهارت در زمینه‌ی پاسخ به سوالات متداول کودکان در خصوص از دست دادن عزیزان و نحوه‌ی برقراری ارتباط والدین به دست آورید.

مشاهده

شاید نگاه اول بازی درمانی یک روش مداخله‌ای راحت یا مشابه بازی کردن در منزل یا مهدکودک به نظر برسد، اما این رویکرد مثل سایر رویکردهای رواندرمانی نیازمند تخصص و دانش است. بازی در واقع واسطه‌ای هست تا درمانگر در اتاق درمان به اهداف رواندرمانی برسد. جلسات روان‌درمانی بزرگسال بر پایه‌ی گفتار است و جلسات روان‌درمانی کودکان به خاطر محدودیت‌های شناختی به کمک واسطه‌هایی مثل ابزار، روش‌های هنری و ... انجام می‌شود. به کمک بازی‌درمانی به کودک کمک می‌شود احساسات خود را بشناسد، مهارت‌هایی کسب کند و ... در این دوره امکان انجام تمرین، آزمون و خطا و ... برای شما فراهم شده تا بتوانید به یک بازی‌درمانگر حرفه‌ای تبدیل شوید.

مشاهده

درمان فراتشخیصی با تکیه بر اصول درمان شناختی رفتاری کلاسیک به وجود آمده است. تاکید عمده‌ی این رویکرد روی تجربه‌ و پاسخ هیجانی افراد و منحصر به فرد بودن تجارب شخصی است. این رویکرد علائم مشترک و الگوهای شناختی، رفتاری و عاطفی اختلالات را مورد توجه قرار می‌دهد و به این ترتیب علاوه بر رویکرد درمانی، تمایز پیشگیرانه هم دارد و از نظر زمانبندی کوتاه مدت است و مورد استقبال مراجعین قرار می‌گیرد. شما به عنوان یک درمانگر با شرکت در این دوره میتوانید از پروتکل به‌روز و کاربردی آن بهره‌مند شوید.

مشاهده

♦ سرفصل های دوره: ارزیابی فرزندپروری در مصاحبه بالینی ظرفیت فرزندپروری و نحوه سنجش آن  نیازهای رشدی و فرزندپروری معرفی مقیاس های فرزندپروری و مبانی نظری و کاربردهای بالینی نیازهای عاطفی اساسی و فرزندپروری پیشگیری از شکل گیری طرحواره های ناسازگار طراحی مداخله آموزشی مبتنی بر طرحواره

مشاهده