آکادمی رویش جوانه

کلاس اول مهمترین مقطع برای هر کودک به حساب می‌آید. اگر کودک در این مقطع با مشکلاتی روبرو شود، احتمالا این مشکلات همراه او تا بزرگسالی خواهند آمد و علاوه بر حیطه‌ی تحصیلی سایر جنبه‌های زندگی کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهند. کافیست قبل از ورود کودکتان به دبستان، مهارت‌های لازم را در او بسنجید و در صورت نیاز آنها را بهبود ببخشید. در اینصورت میتوانید یک سال تحصیلی لذت‌بخش را برای خود و فرزندتان به ارمغان بیاورید.

مشاهده

همه‌ی ما در طول زندگی نیاز به ارزیابی عملکرد خود داریم. شاید برای هر مادر، فرزندپروری مهمترین عملکرد به حساب می‌آید که نیاز به ارزیابی و اصلاح دارد. ما در این دوره این امکان را فراهم کرده‌ایم تا شما بتوانید بر سبک‌های فرزندپروری خود اشراف داشته باشید، از شکل‌گیری اختلالات روانی فرزندتان جلوگیری کنید و به سهم خود در فرزندپروری توجه ویژه داشته باشید.

مشاهده

در زندگی شخصی و حرفه‌ای، مهارت جرات مندی یکی از مهمترین و موثرترین است. افراد جرات مند قادرند تصمیم‌های موثرتری بگیرند، راحت‌تر با چالش‌ها مواجه شوند و موفقیت بیشتری را تجربه کنند. افرادی که از این مهارت برخوردارند، بهتر قدرت‌های تفکر، ارتباط و عملکرد خود را به کار می‌گیرند و موفقیت در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود را به دست می‌آورند. به دلیل اهمیت بالای این مهارت، امکان یک دوره‌ی تخصصی در این زمینه را برای کودک شما فراهم کردیم، چرا که معتقدیم آموزش این مهارت‌ها از کودکی آغاز می‌شود.

مشاهده

ابراز درست خشم برای کودکان اهمیت زیادی دارد زیرا نشانگر این است که احساسات و نیازهای آنها ارزش دارند و ما وظیفه داریم که به آنها توجه کنیم. به کمک ابراز خشم، کودک می‌تواند تبادل افکار و احساسات خود را با دیگران برقرار کند و روابطش را بهبود ببخشد. ابراز خشم به او کمک می‌کند تا از خودش مراقبت کند و به مراتب بهتر و سالم‌تر با افراد دیگر ارتباط برقرار کند‌ با همه‌ی این کارکردهای مفید، شرکت در دوره‌ی خشم شبیه سپر است برای تمام کودکان یک لازمه هست

مشاهده

بازی با نوپایان به دلایل زیر اهمیت دارد: توسعه مهارت‌های اجتماعی، تقویت خلاقیت، ایجاد خاطره‌های مثبت، افزایش تعامل با والد و همسالان، افزایش احساس مسئولیت و همکاری و ... بنابراین انتخاب بازی‌های مناسب و هدفمند می‌تواند از بهترین اقدامات برای تقویت مهارت‌های مهم در کودک باشد. در این دوره شما دقیقا این آموزش‌ها را دریافت خواهید کرد.

مشاهده

تربیت جنسی برای کودکان بسیار مهم است زیرا کودکان از سنین کم باید به دنیای اطراف خود و به عواطف و خواسته‌های جنسی خود آگاه شوند. تربیت جنسی به آن‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات صحیحی در مورد جنسیت، روابط عاطفی، حفاظت از خود در مقابل آزار و تجاوز به دست آورند و به نوعی از جنبه‌های مهم زندگی خود آگاه شوند. همچنین تربیت جنسی به کودکان کمک می‌کند تا قدرت نه گفتن به خواسته‌های نامعقول بزرگترها را به دست آورده و به این ترتیب از خود محافظت کنند. از آنجایی که اثرات آزار جنسی تا بزرگسالی با کودک همراه است، شرکت در این دوره برای تمام کودکان از ضرورت زیادی برخوردار است

مشاهده

صفر تا سه سالگی کودک، دوره‌ای پر از چالش‌ها و تغییرات برای والدین است. در این دوران، والدین با مسائل مختلفی روبرو می‌شوند که می‌تواند شامل موارد زیر باشد: تنظیم خواب کودک، از پوشک گرفتن، تغذیه‌ی متعادل، پیداکردن علت بی‌قراری، مشکلات گوارشی و ... همه‌ی این مشکلات در کنار هم، پذیرش نقش‌های جدید، مسئولیت‌های زیاد و ... می‌توان مادر را خسته و فرسوده کند. اگر یک متخصص همراه مادر باشد تا بتواند از این چالش‌ها آسان‌تر عبور کند، صفر تا سه سالگی که به عنوان دوران سخت مادرانی از آن یاد می‌شود، می‌تواند تبدیل به یک دوران شیرین و به یاد ماندنی شود.

مشاهده

شناخت احساسات به کودکان کمک می‌کند بهتر از خود شناخت پيدا كنند و در نتيجه ميتوانند درك بالاتري نسبت به ديگران داشته باشند. همچنین احساسات ما تأثیر زیادی بر رفتار و تصمیم‌گیری‌های ما دارند، پس شناخت و مدیریت احساسات مهم است تا بتوانیم بهتر با خود و دیگران همراهی کنیم و روابط خود را بهتر بسازیم. از این رو دوره‌ای با این سرفصل‌ها طراحی کردیم تا یکی از مهمترین مهارت‌های لازم برای هر کودک را آموزش دهیم.

مشاهده

خودشناسی به معنای شناخت خود و ایجاد آگاهی در مورد خود و ویژگی‌های فردی است. اهمیت خودشناسی در این است که با شناخت درست از خود، می‌توانیم به بهترین شکل ممکن برای خودمان و دیگران عمل کنیم. از طریق خودشناسی می‌توانیم بیشتر با خودمان آشنا شویم، محدودیت‌هایمان را شناسایی کنیم و تصمیمات درست‌تری بگیریم. این امر می‌تواند به افزایش رضایت شخصی، بهبود روابط اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی کمک کند. بنابراین آموزش این مهارت از کودکی از مهمترین اقداماتی است که والدین باید برای کودکان انجام دهند و خوشبختانه این امکان در رویش جوانه محقق شده است.

مشاهده

تلخ‌ترین واقعیت طلاق این است که والدین از اینکه کودکان به واسطه‌ی محدودیت‌های شناختی طلاق را به خودشان نسبت می‌دهند، آگاهی ندارند.کودکان دلیل اصلی طلاق را نقص و بد بودن خودشان، دوست داشتنی نبودن و ... می‌دانند. عدم آگاهی والدین از این موضوع، ناتوانی در مدیریت هیجانات و ندانستن پاسخ‌های علمی و آرام‌کننده برای فرزند باعث می‌شود تا سال‌ها پیامدهای جدایی برای کودک به شکل منفی باقی بماند. خیلی وقت‌ها شاید طلاق بهترین تصمیم در شرایط موجود باشد اما این تصمیم مناسب با عدم آگاهی باعث آسیب جدی به فرزند شود.

مشاهده

از شایع ترین شکایت‌های والدین در اتاق درمان، موقعیت‌هایی است که گویی دنیا و تمام عوامل آن دست به دست هم داده‌اند تا یک مسئله‌ی ساده با کودک شما را عصبانی کند و باعث شود با نشان دادن واکنش نامناسب درگیر عذاب وجدان و احساس گناه شوید. خیلی از مراجعین ما که از پرخاشگری یا مسائل رفتاری فرزندشان شکایت میکنند بار سنگینی روی دوششان است، از این جهت که در هنگام عصبانیت رفتاری از آنها سر زده یا کلامی گفته شده که بعدا پشیمان شده اند. از طرفی بعد از ارزیابی کودک، احساس دوست داشتنی نبودن یادگار پرخاشگری‌های والدین خواهد بود. بنابراین یکی از کلیدی‌ترین آموزش‌های رویش جوانه می‌تواند همین مسئله باشد.

مشاهده

بارداری علاوه بر به وجود آوردن یک انقلاب زیستی، از بعد روانشناختی هم فشار زیادی به مادر وارد می‌کند و عدم آگاهی و تجربه می‌تواند این مسیر را سخت‌تر کند‌. وجود یک همراه متخصص می‌تواند این راه را هموار و بارداری را لذت‌بخش‌تر کند. اگر باردار یا در آستانه‌ی بارداری هستید، این کارگاه برای شماست.

مشاهده